مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

جمع آوری بیش از ۴۰ هزار سند مربوط به شهدا، جانبازان و آزادگان گیلانی

سرهنگ «حسین مصطفی پور» گفت: دانشنامه دانشنامه دفاع مقدس به نقش گیلان در دوران دفاع مقدس می پردازد که شامل حوزه های پشتیبانی، اعزام رزمندگان، شهدا، شخصیت های اثرگذار، شهرستان ها، یگان های نظامی مستقر در استان، پادگان ها، کتاب ها، برنامه های فرهنگی، فیلم و تئاتر دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۰۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ - 01August 2020

تدوین دانشنامه دفاع مقدس از کارهای بزرگ و همه جانبه اداره کل حفظ آثار گیلان

سرهنگ «حسین مصطفی پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در رشت، با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش صیانت و حفاظت از ارزش های انقلابی و مجموعه دفاع مقدس برنامه های متنوعی دارد، اظهار داشت: این برنامه ها در حوزه های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت، ادبیات دفاع مقدس، یادمان شهدای گمنام، چاپ کتاب با موضوع دفاع مقدس، تاریخ شفاهی، موزه دفاع مقدس و... است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان از چاپ ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز با کمک نویسندگان این حوزه ۵۰ عنوان کتاب در دست چاپ داریم که تاکنون تعدادی از آن انجام شده است.

سرهنگ «حسین مصطفی پور» از جمع آوری بیش از ۴۰ هزار سند مربوط به شهدا، جانبازان و آزادگان گیلانی دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: این اسناد و یادگاری ها با همکاری خانواده ها، دوستان، همرزمان و مجموعه دستگاه هایی که رزمندگان در آن مشغول به خدمت بودند، جمع آوری و طبقه بندی شده است.

وی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان را یکی از کارهای بزرگ و همه جانبه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: این دانشنامه به نقش گیلان در دوران دفاع مقدس می پردازد که شامل حوزه های پشتیبانی، اعزام رزمندگان، شهدا، شخصیت های اثرگذار، شهرستان ها، یگان های نظامی مستقر در استان، پادگان ها، کتاب ها، برنامه های فرهنگی، فیلم و تئاتر دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گیلان با مدخل های موضوعی در صورت تکمیل بیش از ۱۰۰ جلد خواهد بود، متذکر شد: در کمیته برنامه ریزی استان گیلان به دنبال تخصیص ردیف بودجه سالانه به این پروژه هستیم.

وی از دیگر ماموریت های مهم اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان را احداث موزه دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: بسیاری از استان ها موزه دفاع مقدس دارند و سایر استان ها نیز در حال ساخت هستند، اما گیلان تقریبا آخر است و سال گذشته عملیات اجرایی را آغاز کردیم.

«حسین مصطفی پور» موزه دفاع مقدس گیلان را یک مجموعه فرهنگی و گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز طراحی شده و در حال حاضر فاز نخست را آغاز کردیم که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار